27 / 03 / 17

Najważniejsze narzędzia Social Media Managera

Większość z nas korzysta z mediów społecznościowych, prowadząc nie tylko swoje prywatne strony profilowe, ale także te związane z działalnością zawodową.  Jeśli chcemy profesjonalnie podejść do zagadnienia i stanowić wyzwanie dla konkurencji, nie powinniśmy polegać wyłącznie na podstawowych umiejętnościach, które ma już każdy użytkownik Internetu. Prowadzenie komunikacji i marketingu w sieci  to specjalistyczna dziedzina wiedzy, w której szczególnie trzeba być na bieżąco. Nowości tu bowiem wciąż przybywa. A które narzędzia Social Media Manager powinien bezwzględnie znać?

Brand 24 https://brand24.pl

To jedno z najpopularniejszych narzędzi do monitoringu Internetu. Eksperci twierdzą, że to „must have” dla każdego, kto dba o wizerunek firmy w sieci. Dlaczego? Przede wszystkim z tego powodu, że pozwala na monitoring treści dotyczących danej firmy w czasie rzeczywistym. Oznacza to możliwość natychmiastowego reagowania – zarówno na opinie pozytywne, jak negatywne. Brand 24 pomoże także zdefiniować osoby wypowiadające się na dany temat, a mające największy wpływ na odbiorców (tzw. influencerzy). Całość obsługiwana jest przez przyjazny panel zarządzania. Narzędzie pozwala śledzić 6 zwrotów kluczowych i 5000 wpisów miesięcznie. Jest to narzędzie płatne, ale można skorzystać z 14-to dniowego okresu testowego.

Social mention http://www.socialmention.com

To także narzędzie do monitorowania treści w sieci – a dokładnie w mediach społecznościowych. Przydatne zwłaszcza w poszukiwaniach dyskusji na dany temat. Działa bardzo prosto: wystarczy wpisać w wyszukiwarkę interesujące nas hasło, a w wynikach dostaniemy wszystkie posty na ten temat publikowane przez użytkowników mediów społecznościowych. Narzędzie jest bezpłatne.

Post planner https://www.postplanner.com/plans-signup

Dzięki temu narzędziu Social Media Manager może zaplanować czas, w którym będą publikowane jego posty – na jednej lub wielu witrynach. Jest ono szczególnie przydatne właśnie wtedy, gdy zarządzamy więcej niż jedną stroną. Pozwala na świadome, realizowane zgodnie z przyjętą strategią zarządzanie treściami w Internecie. Narzędzie jest płatne, dostępne są wersje w różnych cenach, w zależności od oferowanych funkcji.

Facebook Text Overlay https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Facebook text overlay służy do prawidłowego przygotowania grafik reklamowych na facebooku. Prawidłowego, a zatem takiego, w którym zachowane są proporcje ilości tekstu do grafiki reklamowej. To ważne, gdyż reklamy zawierające więcej niż 20% tekstu nie są zatwierdzane do publikacji na facebooku. Skorzystanie z tego narzędzia pozwoli zatem zapobiec odrzuceniu reklamy przez mechanizm sprawdzający facebooka. Narzędzie jest bezpłatne.

Bit.ly http://bitly.com

Zapewne denerwują Was linki zajmujące kilka linijek, prawda? Podobnie irytują one użytkowników czytających treści na temat Waszej firmy w Internecie. Bit.ly to popularne narzędzie do skracania linków. Ponadto dostarcza danych dotyczących kliknięć w danych link. Narzędzie jest bezpłatne.

Stocki zdjęciowe np.: http://www.freeimages.co.uk, http://foter.com

Stocków zdjęciowych, czyli zbiorów fotografii na każdy de facto temat jest bardzo wiele – z części z nich można korzystać bezpłatnie, część  wymaga uiszczenia opłaty. Praktycznie praca Social Media Managera jest niemożliwa bez korzystania ze stocka. Jest tak dlatego, że posługując się zdjęciami w sieci do celów reklamowych, potrzebujemy materiałów z prawami do użytkowania komercyjnego (a właśnie takie gromadzone są na stockach).

Canva https://www.canva.com/

Jest to narzędzie do tworzenia grafik. Umożliwia zaprojektowanie cover photo, infografik, kolaży, ale też plakatów czy wizytówek. Canva do pewnego stopnia może też pełnić funkcję stocka (dostęp do zdjeć), a także stanowi zbiór szablonów projektów graficznych. Narzędzie ma wersję darmową (z ograniczoną liczbą zdjęć i szablonów projektów graficznych) oraz płatną. Można też skorzystać z 30-dniowej wersji testowej.

Google Adwords

Reklamy tworzone za pomocą tego systemu zna chyba każdy, ponieważ w sieci są one powszechne. Wyświetlają się w postaci linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google. Reklama tego rodzaju jest płatna, sprzedawana w systemie CPC (cost per click – opisujący relację kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby w nią kliknięć) i CPT (cost per thousand – koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany na podstawie liczby odsłon witryny internetowej). Reklamy w Google Adwords można tworzyć na 2 sposoby: poprzez wybór słów kluczowych, na które będzie się wyświetlać reklama lub poprzez wybór witryn internetowych, na których będzie ona wyświetlana.

Google Analytics

Do zadań Social Media Managera należy nie tylko tworzenie treści i grafik, monitorowanie wpisów na temat firmy, ale też śledzenie statystyk związanych z prowadzoną przez niego stroną, serwisem etc. Kompleksową obsługę w tym zakresie zapewnia Google Analytics – narzędzie umożliwiające m.in. obserwację ruchu w sieci w różnych ujęciach czasowych, generujące kilkadziesiąt rodzajów raportów zawierających dane dotyczące ruchu internetowego i wskaźniki konwersji, a także tworzenie segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie. System dostępny jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google.

Agora Pulse Barometr http://barometer.agorapulse.com/

To także narzędzie do śledzenia statystyk, pozwalające jednak na szybkie porównanie wyników naszej strony z innymi. Porównania można dokonać pod względem najważniejszych statystyk, takich jak wskaźnika PTAT (People Talking About This), przyrostu fanów, wskaźnika CTR (procent osób, które po zobaczeniu danej treści, weszły z nią w interakcję). Narzędzie jest płatne, ale w zależności od osiąganych statystyk dostępna jest także jego darmowa wersja.

Podsumowanie

Powiedzieliśmy tylko o podstawowych i najważniejszych narzędziach Social Media Managera, jednak trzeba dodać, że jest ich dużo więcej i wciąż pojawiają się nowe. Zadaniem osoby zarządzającej treściami w Internecie jest wybór najbardziej przydatnych oraz śledzenie rynku pod tym kątem i w razie potrzeby – nauka korzystania z coraz to nowych narzędzi.

 

 

 

 

 

 

 

Inne wpisy na blogu:

Wydawałoby się, że każdy wie jak napisać dobre CV, które […]

Czy Polacy kłamią w CV? Tak. Czy warto? Nie. Tak […]

Rodzaje benefitów dla pracownika Połączenie życia zawodowego z życiem rodzinnym […]


Fatal error: Allowed memory size of 268435456 bytes exhausted (tried to allocate 8553818 bytes) in /home/mostwanted/ftp/wp-includes/wp-db.php on line 1978