13 / 06 / 17

Millenialsi – kim są, gdzie ich szukać?

Coraz częściej słyszymy o pokoleniu Millenialsów. Właściwie to kim są i gdzie pracodawcy mogą ich znaleźć?

Żyjemy w czasach 4 generacji. Jedną z nich są Millenialsi, czyli osoby w wieku 25-37 lat.  Niektóre źródła podają, że do Millenialsów zaliczamy osoby urodzone pomiędzy 1980, a 2000 rokiem. Millenialsi, inaczej też pokolenie Y to ok. 9 mln. osób w Polsce. Ze względu na tak dużą liczebność to właśnie oni są idealnym konsumentem dla marek. Dlaczego? Dużo kupują, lubią otaczające ich dobra, ciągle wyjeżdżają na wakacje. Ponadto są niezwykle przedsiębiorczy, doskonale wykształceni, znają swoja wartość na rynku pracy. Millenialsi to osoby, które lubią elastyczność w pracy i w życiu, i same również są elastyczne. Często zmieniają pracę jeśli ta oferuje mu lepsze warunki. Lubią mieć możliwość dostosowania swoich godzin pracy do potrzeb, a także pracy zdalnej.


Badania wykazują, że Millenialsi w ciągu 30 lat maja stanowić 80% pracowników. Jak i gdzie ich znaleźć?

Millenialsów znajdziemy przede wszystkim w internecie. Korzystają z niego codziennie, z różnych narzędzi i aplikacji – tylko z których?

Aktywność Millenialsów w internecie:
– aktywnie korzystają z Facebooka, Instagrama, YouTube, Vevo i Messengera
– znaczna część ma swój profil na Snapchacie
– korzystają z Pinteresta
– chętnie używają różnego rodzaju aplikacji
– codziennie sprawdzają maile
– informacje czerpią z blogów i portali internetowych
– posiadają konto w LinkedInie
– korzystają ze Skype

Jak widać korzystają ze wszystkich narzędzi Social Media, co w efekcie daje to, że są jedynym pokoleniem czynnie korzystającym z całej gamy Social Mediów. Zetki coraz rzadziej mają Facebooka, a pokolenie X nie ma pojęcia czym jest SnapChat. Warto mieć to na uwadze przygotowując kampanię rekrutacyjną.

Wiemy gdzie znaleźć pokolenie Y, ale czy znamy jego potrzeby w relacji pracownik – pracodawca? Czym pod względem profilu pracowniczego charakteryzują się Millenialsi?

Profil pracowniczy:
– są mobilni, cenią sobie pracę zdalną
– doskonale wykształceni, znający różne języki
– są gotowi do zmiany pracy i miejsca pracy – nawet są gotowi wyjechać na inny kontynent, ale pod warunkiem że ich warunki życia znaczcie się polepszą
– cenią pracodawcę gdy mają możliwość elastycznego czasu pracy
– są w stanie zrezygnować z lepiej płatnej pracy, ale tej gorzej płatnej pod warunkiem, że praca będzie im dawała więcej satysfakcji
– szukają pracy, w której będą mogli się spełniać
– lubią mieć dodatki w postaci pakietu medycznego i sportowego
– są otwarci na nowe wyzwania
– stawiają na życie prorodzinne
– coraz chętniej decydują się na otwieranie własnych marek/startupów

Podsumowując jest to najbardziej przedsiębiorcze pokolenie, wiedzące czego chce i gdzie się spełnia. Stawia na życie prorodzinne i w związku z tym chce mieć możliwość pracy zdalnej i dostosowania godzin pracy, niekoniecznie będącymi standardowymi 9-17. Często jeśli nie mają możliwości decydowania o czasie pracy rezygnują z oferty.

Jeśli zainteresowała Was tematyka Employer Brandingowa to zachęcamy do zapoznania się z nasz ofertą szkoleń otwartych. Możemy zorganizować dla Was szkolenie w tej tematyce przeprowadzone w Waszym biurze.

Więcej informacji znajdziecie tutaj:

http://www.mostwanted.pl/dla-pracodawcy/szkolenia-pracownikow

Inne wpisy na blogu:

Z perspektywy pracownika ciężko znaleźć dobrą pracę, z perspektywy pracodawcy […]

Taką, która nam da nam satysfakcję i dobre zarobki – […]

W jednym z poprzednich tekstów radziliśmy, jak wybrać odpowiednie do […]