01 / 08 / 17

Jak zmotywować pracownika?

Szczęśliwy pracownik to pracownik efektywny, co w rezultacie końcowym wpływa na dobre wyniki firmy, dobre postrzeganie pracodawcy na rynku a co najważniejsze zmniejsza rotację pracowników. Jak wiemy, istnieje wiele sposobów na  motywowanie zespołu, ale pamiętajmy, że każdy z pracodawców powinien dobrać je odpowiednio do jego potrzeb. Nie dla każdego pracownika motywujące będzie otrzymanie karty fitness z której nigdy nie skorzysta. Dlatego, coraz częściej pracodawca daje możliwość wyboru elementów oferowanego pakietu, jaki najbardziej odpowiada potrzebom pracownika.

Dziś przedstawiamy kilka najczęściej spotykanych sposobów na motywowanie pracownika:

 

  1. Karta żywnościowa

To dość popularny element motywacji w firmach. Zazwyczaj w momencie podpisywania umowy o pracę nowy pracownik otrzymuję kartę z określoną kwotą do wykorzystania wraz z informacją, że środki znajdujące się na karcie przeznaczone są na żywność. Pracownik może nią płacić za lunche, ale także w kawiarniach czy sklepach spożywczych.

  1. Pakiet medyczny

Obecnie to właściwie standard. Firmy chętnie korzystają z możliwości wykupienia (lub opłacenia w części) pracownikom i ich rodzinom pakietu medycznego. Dzięki temu pracownicy, oszczędzają czas i nerwy, kiedy mogą spokojnie umówić wizytę u specjalisty dla siebie lub członków swojej rodziny, albo po prostu mają komfort psychiczny, że w przypadku kłopotów ze zdrowiem mają łatwy dostęp do specjalistów.

  1. Karnet fitness

Moda na zdrowy tryb życia nie mija, dlatego karta fitness jest dziś obowiązkową pozycją wśród dostępnych u  pracodawców benefitów.

  1. Budżet na kulturę

Coraz częściej zdarza się, że pracodawcy przeznaczają dla pracowników budżet roczny na wydarzenia kulturalne. Działa to bardzo prosto – pracownik wybierając się do kina, teatru czy na koncert dostarcza pracodawcy fakturę za zakup biletów, a następnie księgowość oddaje wydane środki pracownikowi. Pracownik może korzystać z takiej możliwości, dopóki nie wykorzysta swojego rocznego budżetu. W zależności od firmy, czasem jest to 300 zł, czasem 500 zł. Jednak czy każda kwota nie jest warta przeznaczania ich w rozwój kulturalny swoich pracowników?

  1. Szkolenia

Inwestowanie w pracownika to inwestowanie w firmę.  Lepiej wykfalifikowana kadra lepiej sprawuje swoje obowiązki, czuje się pewniej w zakresie swoich kompetencji, generuje lepsze wyniki dla firmy. Poza tym, pracownicy lubią uczęszczać na szkolenia, trzeba dać im tylko taką szansę, a na pewno się odwdzięczą.

  1. Wspólne wyjście dla całej firmy lub działu

Pracownicy docenią także zorganizowane przez pracodawcę wspólne wyjście na lunch lub kolację z kolegami i koleżankami z pracy. Świetnie sprawdzają się też zorganizowane gry jak escape room czy paintball.

  1. Premia

Jak bardzo pracodawca by się nie starał, premia pozostaje najbardziej motywującym elementem dla pracownika. Nie musi być bardzo wysoka, ale należy pamiętać, że 200 zł na rok to stanowczo za mało i nie można liczyć na wielką wdzięczność. Należy także pamiętać o premiach świątecznych. To wydaje się podstawą, ale nie wszędzie pracownicy dostają dodatkowy zastrzyk gotówki przed świętami, co w następstwie negatywnie się odbija na employer brandingu firmy.

 

 

 

Inne wpisy na blogu:

Rekrutacja to proces, który coraz częściej jest bardzo skomplikowany. I […]

Jak twierdzą oksfordzcy naukowcy, w ciągu 10-20 lat roboty i […]

Taką, która nam da nam satysfakcję i dobre zarobki – […]