Kampania rekrutacyjna z preselekcją – sposób na znalezienie idealnego kandydata

 

Kampania rekrutacyjna z preselekcją – sposób na znalezienie idealnego kandydata

Coraz mniej firm może sobie pozwolić na przeciągające się w czasie kampanie rekrutacyjne. Jeszcze mniej stać na zatrudnienie w ich wyniku nieodpowiedniego pracownika. Stąd rosnąca liczba agencji pośrednictwa pracy oferujących przeprowadzenie tego procesu od początku do końca, czyli do momentu zatrudnienia idealnego dla danej firmy kandydata. Agencje stosują po temu różne techniki, jedną z nich jest kampania rekrutacyjna z preselekcją – a zatem kierowana wyłącznie do tych kandydatów, którzy spełniają określone przez klienta wymagania. Różnica między „rekrutacją z preselekcją” a „rekrutacją” – jest taka sama jak między „wyszukiwaniem” a „wyszukiwaniem zaawansowanym.” Jednym słowem zabieg tu polega na zawężeniu pola poszukiwań kandydatów wyłącznie do tych, którzy mają predyspozycje do tego, aby być idealnymi dla danego pracodawcy.

Opis przypadku

Niedawno zlecono nam rekrutację 3. copywriterów. Klient jasno określił na czym zależy mu najbardziej: kreatywność, swojego rodzaju „ świeżość” wyrażająca się nietuzinkowymi pomysłami. Doświadczenie nie grało większej roli. W naszej bazie kandydatów copywriterów są setki. Jak wybrać spośród nich akurat te osoby, które spełnią oczekiwania klienta? Sytuację utrudniał fakt, że zostaliśmy „przyparci do muru” – nie dość, że zlecenie trzeba było wykonać pod presją czasu, to jeszcze mieliśmy widzę, iż podobne zadanie otrzymała konkurencja.

Rozwiązanie

Przeprowadzenie rekrutacji obejmującej wszystkie osoby spełniające podstawowe kryteria pracodawcy z miejsca odrzuciliśmy. Sięgnęliśmy do naszych zasobów. Sprawę powierzyliśmy konsultantowi mającemu doświadczenie z zakresu HR i copywritingu właśnie. Chodziło bowiem o „sprytne” rozwiązanie problemu. Sprytne – nie znaczy nierzetelne, ale pomysłowe, kreatywne i szybko dające rezultaty. Pomysł na preselekcję, jaki przedstawił nasz konsultant okazał się genialny w swej prostocie.

Kolejne kroki

Zbiór kandydatów najpierw został zawężony do kilkudziesięciu osób po tym, jak konsultant określił wraz ze zleceniodawcą szczegółowe wobec nich wymagania. Do tak wyodrębnionej grupy potencjalnych pracowników wysłano mailem zadanie sprawdzające kreatywność. Na jego wykonanie były 2 dni. Co ważne, nie powiadomiono kandydatów o całym przedsięwzięciu  – tym samym dając szansę tym rzeczywiście gotowym do podjęcia wyzwania w każdym momencie. Do osób, które nadesłały najciekawsze odpowiedzi została przesłana krzyżówka. Czas na rozwiązanie: 4 godziny. Wszystkie pytania wiązały się z reklamą. Hasło brzmiało: „zadzwoń do Most Wanted”. nasz konsultant odebrał telefon od 15 osób. Okazuje się zatem, że sito zdało egzamin. Wszystkich kandydatów zaprosiliśmy na rozmowę rekrutacyjną już z udziałem pracodawcy.

Zakończenie

Nasz klient bez trudu wybrał kandydatów z tej 15-tki. Trzeba jednak powiedzieć, że dzięki temu postępowaniu preselekcyjnemu zyskaliśmy zbiór 12 osób, które możemy określić jako profesjonalnych i kreatywnych copywriterów. Jest to świetna baza pod kolejne podobne zlecenia.

Dla jednej z międzynarodowych firm z branży IT posiadającej oddział […]

Na początek powiedzmy, czym na pewno nie jest doradztwo personalne: […]

  Życiorys i list motywacyjny to pierwsze teksty, które czyta […]


Fatal error: Allowed memory size of 268435456 bytes exhausted (tried to allocate 8553818 bytes) in /home/mostwanted/ftp/wp-includes/wp-db.php on line 1978